dijous, 30 de gener de 2014

16.- PLAQUES DE CERÀMICA DE CARRERS, PLACES I ALTRES INDRETS

 Carrer de Sant Joan, Sitges, Garraf

 Casa Barrina, Plaça Marcel.li Valls i Prats, La Llacuna, Anoia

 Ceràmica de l'auca del carrer Petritxol de Barcelona

 Entrada carros, Puigcerda, Cerdanya

Placa de ceràmica al carrer de l'Esglèsia, Vilanova i La Geltrú, Garraf
 
 Placa de ceràmica de la Plaça Bisbe Comelles, Verdú, Urgell

Placa de la Casa Fusteria M. Martí, Carrer Rei Jaume I, 
La Geltru, Vilanova i La Geltrú, Garraf

Quan surto a fer fotos,  un dels temes que més hem crida l’atenció, són les plaques de Cerámica que hi ha a diferents indrets, ja sigui per anunciar un negoci, el cognom o el sobrenom d’una casa, plaques de carrers, etc.

Pot ser que el motiu del meu interès per la cerámica, sigui que fa uns anys vaig estudiar-ne a l’Escola Forma de Barcelona i vaig fer pràctiques a la Bisbal d’Empordà i sobre tot a la localitat d’Òdena a Igualada, on hi anava els caps de setmana a casa d’una família que tenien un negoci de cerámica i allà vaig aprendre  la pràctica d’aquest fantàstic art que enganxa a la majoria. Ho compaginava amb la meva feina i era realment un plaer. Fins i tot vaig arribar a fer una exposició col·lectiva.

Ara, amb la fotografia com a objectiu principal, no puc deixar de captar les diferents plaques i ceràmiques que trobo per tot arreu. Son tantes que es difícil fer-les totes, però intento que allà on vaig, captar-ne al màxim possible.

Destacaria les localitats de Sitges al Garraf, de Conesa a la Conca de Barberà i Valldemosa a Mallorca per citar-ne algunes, on la tradició d’aquesta cultura està molt arrelada.
Us en deixo un breu tastet, alhora que també una pàgina a Internet on en podreu localitzar moltístimes degut a que el seu col·leccionista, Josep Lluís Grau n’ha fet una autèntica recopilació. http://plaquesdecarrer.wikispaces.com/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...